Kerncentrale Doel moet sluiten

Inwoners van Zuidwest-Nederland zien de potentiële gevaren van de kerncentrale en willen dat deze zo snel mogelijk haar deuren sluit. Het is hoog tijd om onze zorgen te uiten! De kerncentrale in Doel moet zo spoedig mogelijk dicht!

Om de druk op te voeren zijn wij deze petitie gestart. Digitaal maar zeker ook op straat! Vul onderstaande velden in en zet zo een digitale handtekening om ook uw zorgen te uiten!

Al sinds 2005 draait de centrale in Doel in reservetijd. Met elk jaar dat deze reactors langer dan hun beoogde levensduur open zijn nemen de risico's toe. De Belgische kerncentrales (ook die in Tihange) hebben vaak stilgelegen vanwege stroomstoringen, explosies, brandjes, scheurtjes, sabotage en lekkende lasnaden. Als er een ramp plaatsvindt raken grote delen van België en Nederland ernstig radioactief besmet. Zowel Tsjernobyl als Fukushima tonen aan: een ramp is niet uit te sluiten.

De tikkende tijdbommen (kerncentrales Doel én Tihange) moeten zo snel mogelijk gesloten worden!

Zet hieronder uw digitale handtekening voor sluiting

Steun deze actie en als je wilt houden we je verder op de hoogte van de actie.

Nieuws en achtergronden:

• Kerncentrale Doel moet sluiten! (23-02-2016)
    De kerncentrale in Doel krijgt steeds meer aandacht, net als die in Tihange. Terwijl de politici zich veilig voelen in Den Haag, worden de inwoners van Zuidwest-Nederland steeds ongeruster over de kerncentrale in Doel.
  • Informatieavond Kerncentrales Doel in Goes (11-02-2016)
    "Kom op 18 februari naar de informatieavond over de kerncentrales in Goes!"